Projekty billboardów i banerów marketingowych są sprawne wskutek tego, że czas ich powstawania jest prędki. Nie nasuwają one jednakże dogłębnego planowania, lecz projektu, myśli na tyle kreatywnej, że zrobi ona billboardy funkcjonalnym środkiem reklamy. Gwarantuje to duża jakość tego typu projektowania. Uwzględnić ono powinno fizyczne sąsiedztwo billboardu, gdyż jest on częścią powierzchni, w jakiej się znajduje i zarówno ona może mu służyć pozytywnie, ingerując na odbiór przekazu, jak i billboard może służyć danemu zakresowi, gdyż odpowiednio zaprojektowany, współtworzy estetykę punktu.
W jakim celu powinno się opracować billboard wielkoformatowy?
Korzystne w zapożyczaniu po tę odmianę marketingu jest to, że ma ona dostęp do obszernego gremia klientów, którzy nie muszą uprzednio podejmować decyzji o jej wyborze, odbierają ją bowiem niecelowo. Oprócz tego dostęp ten jest rychły, a odczucie potencjalni klienci momentalne. Projekty graficzne katalogu, dużego baneru można zrealizować prędko, a jest to skutecznie nośna odmiana prezentacji firmowej oferty. Zauważmy, że tym, co liczyło się w opowiedzianych powyżej projektach graficznych było nie tyle forma dokonania, gdyż choć jest ona niezwykle ważna, to nie hołubi się na pierwsze położenie.
Najważniejszy jest bowiem pomysł, lotna koncepcja, która szokuje i uderza odbiorcę, czy to emocjonalnie, czy też sloganową słusznością. Wspomniana antynikotynowa reklama cywilna okazała się bardzo funkcjonalna i uderzająca na skutek prostemu projektowi banneru. Zawierał on po prostu ciemny tekst na białym tle, miał więc przeciwieństwo i oddziałującą emocjonalnie czarny, cechy, których pożąda dobry billboard. Nie można nie uwzględnić tu jaskrawości przekazu, jaką niewątpliwie także się charakteryzował. Dobre billboardy reklamowe nie są układane przez lata, ich kreacja nie absorbuje całych miesięcy, wystarczy trafna koncepcja, a ona sama pociąga już za sobą całkowite cechy idealnego projektu. Twórcza postawa jak zawsze wygrywa z podręcznikowym planowaniem i organizacją, tym w wyższym stopniu, że w projektach graficznych bilbordów wchodzą w grę celność przekazu i wzruszenia.
Znakomite koncepcje graficzne billboardów reklamowych
Projekty graficzne billboardów zmierzają obecnie w stronę interaktywności. Modne są nam już idee marki Tymbark, która prezentowała w wystawach szepczące wieszaki, czy billboardy wizerunkowe wyróżniające kawusię produktu Jacobs, na których percypujemy olbrzymią filiżankę z unoszącą się, autentyczną parą. Tego typu koncepcje graficzne najpełniej dokonują główną misję baneru, jaką jest dostarczenie na siebie czujności. Działają to najefektywniej, gdyż szokują nowością pomysłu, świeżością idei. Co do zaskoczenia, to kampanie społeczne także mają nagminnie świetne przemyślenia na przeforsowanie osobistych mott.
Przekaz marketingowy poprawny do problematyki kampanii bilboardowej...
Przypomnijmy slogan wyróżniający palącym wsparcie żałobny. Jednym z najdoskonalszych przykładów kampanii banerowej, opartej na doskonałym grafice grafik wielkoformatowych, jest kampania społeczna Amnesty International zespolona z odpowiedzią przemocy i naruszaniu praw człowieka na pełnym globie. W wielkich miastach ustawiono billboardy idealnie wtapiające się w dalszy plan. Prezentowały sceny przemocy dziejące się w różnorodnych, zazwyczaj dalekich od Europy, fragmentach globu. Same sceny były autentyczne, lecz podłożono im jako tło fotografię położenia, w jakim ustawiony był baner reklamowy. Tym samym scena z planszy zdawała się przebywać w miejscu, w którym stał grafika reklamowa. Naznaczono je mottem: „To nie dzieje się tutaj, lecz teraz”. Był to doskonały projekt dużego baneru spełniający całe normy imponującego projektu, jakimi są: współtworzenie estetyki powierzchni komunalnej, zaskoczenie, wyrazistość, emocjonalność przesyłu, prostota, hasłowość.
Co oddziałuje na zwycięstwo bilbordów służbowych?
- idealny projekt graficzny materiału
- nie idzie tylko o bajery wizerunkowe, ale o dopasowanie wielkości elementów do medium
- wypada pamiętać, że takie wielkoformatowe artykuły spogląda się z kolosalnej odległości
- dopasować celowy i skuteczny przekaz na kampanie reklamową
- wypada spożytkować ogromne plusy tego nośnika promocji
- godnie dopasować lokalizacje na położenie grafiki wielkoformatowej
- zadbać o prezentacje - powierzchnia w koło, oświetlenie
Również pooglądaj stronę: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-dzienne